تابلو های چلنیوم یکی از بهترین و پر فروش ترین تابلو های تبلیغاتی به شمار می روند و در چند سال اخیر به یکی از محبوب ترین تابلو ها برای استفاده در سر درب فروشگاه، سر درب مغازه و به عنوان تابلو شرکتی مورد استفاده قرار گرفته است در این مقاله شما را با ساخت و نصب تابلو ها و حروف برجسته چلنیوم آشنا می سازیم.

ساخت حروف برجسته تابلو چلنیوم:
برای ساختن حروف برجسته و تابلو چلنیوم ابتدا قبل از هر کاری باید میزان اندازه و نوع سفارش را بررسی نمایید و نسبت به آن اقدام به برش کاری بر روی ورق های پلکسی گلاس را انجام دهید. برای لبه دادن باید چند سانت اضافه تر از طرح اصلی را برای انجام کار در نظر بگیرید.
برای ساخت لبه حروف برجسته می توانید به دو روش اقدام نمایید یکی توسط دستگاه های برش لیزری و دیگری به صورت دستی و از طریق تابلو ساز انجام می پذیرد که هر دو روش به صورت متداول انجام می گیرد. اما برای تسریع در امور و دقت بالاتر، بهتر است از دستگاه های برش لیزری استفاده کرد.
این نکته را در نظر داشته باشید که برای فونت های لاتین، دستگاه عملکرد فوق العاده ای دارد اما اگر طرح اولیه برای فونت های فارسی به درستی ایجاد نشود ممکن است دستگاه به جای خم زدن حروف برجسته چلنیوم، آن را برش دهد.


زیر سازی حروف برجسته:
برای زیر سازی حروف برجسته می توان از انواع پی وی سی، ورق های کامپوزیت، ترموود، شیشه و سنگ استفاده نمود که به سلیقه و نوع کاربری مشتری بستگی دارد. برای تابلو چلنیوم، ابتدا حروف ساخته شده بر روی یکی از زیر ساز ها قرار گرفته و خط کشی لازم انجام می گردد و به وسیله ابزار های مختلف، خطوط ایجاد شده برش داده می شود و زیر ساز آماده نصب می گردد.
نور پردازی در تابلو چلنیوم:
همان طور که می دانید نور پردازی به دو شکل امکان پذیر است یکی به صورت داخلی و دیگری به صورت نور پردازی بیرونی و محیطی که هر کدام به صورت جداگانه ایجاد می گردد. برای نور پردازی داخلی، زیر ساز های برش خورده را تمیز نموده و آماده برای چسباندن لامپ های اس ام دی به فواصل معین می نماییم. دقت نمایید که تمامی سطح زیر ساخت کامل پوشانده شود زیرا اگر فاصله ها در چسباندن رعایت نشود ممکن است فضای تاریک و روشن ایجاد گردد. برای حفظ استقامت لامپ های SMD بهتر است با منگنه های مخصوص آن را به سطح زیر ساخت بچسبانید.

مراحل نصب تابلو چلنیوم:
مرحله اول: استفاده از پلات کاغذی
در جهت نصب اصولی و حروف برجسته بر روی تابلو چلنیوم، ابتدا باید طرح اولیه را بر روی یک پلات کاغذی به صورت دقیق و به اندازه واقعی به وسیله دستگاه مخصوص کاتر پیلار ترسیم نماییم و بر روی زیر ساز تابلو که از جنس های مختلف است و به وسیله لامپ های اس ام دی پوشانده شده نصب نماییم.
مرحله دوم: نصب زیر سازی
بعد از نصب پلات بر روی زیر ساز، آن را بر روی نمای اصلی کار نصب می نماییم و سیم های لامپ ها را به صورت مخفی از زیر پلات به زیر ساخت منتقل می نماییم. این سیم ها پس از انتقال به منبع تغذیه های جداگانه در زیر تابلو اتصال پیدا می نمایند. (منبع تغذیه کمک می کند تا برق شهری 220 ولت به 12 ولت تبدیل گردد تا مانع از سوختن لامپها شود)
مرحله سوم: سیم کشی داخلی تابلو چلنیوم
با توجه به تعداد ترانس ها و SMD های به کار رفته، اقدام به سری کاری سیم ها کرده و آنها را دسته بندی می نماییم و نسبت به تعداد دسته ها سیم های برق را می کشیم.

مرحله چهارم: نصب دائم زیر ساخت
پس از اجرایی کردن سیم کشی و اطمینان از روشن شدن تمامی لامپ ها، زیر ساخت را به صورت دائمی بر روی کار نصب می نماییم. در این مرحله تابلو را به کارفرما تحویل می دهیم و تمامی امکانات آن از قبیل: تایمر، رنگ بندی و ریموت را متصل می نماییم و تابلو به صورت موفق نصب گردیده است.
این نکته را در نظر بگیرید که برق کاری اصلی تابلو چلنیوم به عهده برق کار مجموعه می باشد و تابلو سازی هیچ گونه مسئولیتی بابت نوسان برق حاصل شده را نخواهد داشت. پس در انتخاب برق مادر دقت داشته باشید و یا از انواع استابلایزر (تثبیت کننده ولتاژ برق) استفاده نمایید.
برای سفارش و ساخت انواع تابلو چلنیوم می توانید با مشاوران تابلو لند به صورت رایگان مشورت نمایید و تمامی ایده ها و نظرات خود را بر روی تابلو تبلیغاتی، پیاده سازی نمایید. تابلو لند با استفاده از مرغوب ترین متریال در ساخت و مناسب ترین قیمت می تواند شما را در این راستا راهنمایی نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *