حروف برجسته یکی از عناصر مهم در تابلو سازی است که به حروف هایی که دارای برجستگی و قطر مناسب هستند گفته می شود که می تواند از انواع متریال مانند حروف برجسته استیل، حروف برجسته فلزی، حروف برجسته نئون پلاستیک و مواد اولیه دیگر ساخته می شوند. در این مقاله می خواهیم شما را با انواع حروف برجسته چلنیوم و طریقه ساخت آنها آشنا نماییم. با ما همراه شوید.
با تولید و پیدایش رول های چلنیوم انقلاب بزرگی در صنعت تابلو سازی ایران رخ داد و توانست محصولات ارائه شده را گسترش داده و زیبایی خاص و جلوه بی نظیری را در تابلو های تبلیغاتی ایجاد نماید.

انواع حروف برجسته چلنیوم:
ساخت و. تولید حروف برجسته چلنیوم به شیوه های متعددی صورت می گیرد و دارای تنوع بالایی هستند که در زیر به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم داشت.
حروف برجسته چلنیوم ساده:
یکی از ساده ترین و در عین حال زیبا ترین حروف برجسته در چلنیوم می باشد که برای ساخت تابلو چلنیوم ساده از آن استفاده می گردد. این حروف به وسیله پلکسی گلاس در انواع رنگ ها برش داده شده و بر روی رویه هیچ گونه طرحی نمایان نشده است و نورپردازی آن به صورت ساده می باشد. پس از ساخت حروف برجسته چلنیوم ساده رول های آلمینیومی (چنلیوم) بر روی لبه کار نقش می بندد. رول های چلنیوم در رنگ های مختلف قابل استفاده می باشد.

حروف برجسته چلنیوم نوراندریک:
در ساخت حروف برجسته چلنیوم نوراندریک از پلکسی گلاس به همراه رول های رنگی چلنیوم استفاده می شود و نورپردازی در این نمونه از پشت صورت می گیرد و در هنگام نصب حروف یک فضای کوچک برای جانمایی لامپ های آس ام دی در نظر گرفته می شود که زیبایی خاصی به تابلو می دهد. این حروف می تواند هم از پشت و هم از داخل نورپردازی شود.
حروف برجسته چلنیوم دوبل پلکسی:
این حروف مانند حروف برجسته چلنیوم ساده می باشد اما در ساخت آنها از دو یا چند ورق رنگی پلکسی گلاس استفاده شده است و برای زیر ساخت آنها می توان از انواع ورق های پی وی سی ، ترموود، سنگ، کامپوزیت و …. استفاده نمود. نورپردازی این حروف برجسته چلنیوم می تواند به صورت داخلی باشد و با استفاده از یک تایمر، جلوه با شکوهی در تابلو شما ایجاد نماید.

حروف برجسته چلنیوم ستاره ای:
در این نوع از حروف برجسته چلنیوم از دو ورق پلکسی استفاده شده است که توسط برش های لیزری بر روی رویه پلکسی به شکل ستاره ایجاد می شود و با نور پردازی در قسمت داخلی و شکست نور به وسیله برش های ستاره ای، زیبایی خاصی به تابلو چلنیوم ستاره ای می بخشد.
حروف برجسته چلنیوم کریستالی:
کریستال ها شیشه های برش خورده نا منظم هستند که در صنایعی مانند لوستر سازی از آنها استفاده می شود. ورق های پلکسی گلاس پس از شاخت و نصب چلنیوم بر روی لبه ها، دانه های جامد کریستالی به وسیله رزین و چسب های مخصوص به حروف برجسته چسبانده می شود و با شکست نور ایجاد شده می تواند درخشندگی بسیار زیادی برای تابلو ایجاد نماید. در برخی از حروف برجسته کریستالی از انواع پلکسی گلاس های شفاف برش خورده نیز استفاده می شود.
حروف برجسته چلنیوم الماسی:
برای ساخت این حروف لبه های حروف برجسته به وسیله دستگاه های مخصوص برش کاری می شود و رول های چلنیوم بر روی آن قرار می گیرد. اصولا به سوراخ کاری کوچک با تراکم بالا بر روی رویه و لبه ها، الماسی گفته می شود که بسته به سلیقه مشتری و تابلو ساز دارد.

حروف برجسته چلنیوم لترمکس:
برای ساخت حروف برجسته چلنیوم لترمکس از یک برش یک سانتی متری بر روی لبه استفاده شده است که نور پردازی در این قسمت توسط smd های خطی یا بلوکی انجام می شود. زیبایی این نمونه از تابلو ها بسیار بالا بوده و حالت سه بعدی را به حروف می دهد.
حروف برجسته چلنیوم دارای حاشیه:
این نمونه از حروف برجسته چلنیوم، دارای حاشیه های نواری و خطی مشبک بر روی رول های چلنیوم هستند که از تنوع رنگ بالایی برخوردار است. شما می توانید انواع حروف برجسته چلنیوم را از تابلو لند بخواهید. زیرا بهترین قیمت را با بالا ترین کیفیت در اختیار شما قرار خواهد داد.

مزایا استفاده از حروف برجسته چلنیوم:
• استفاده از نوار های اسفنجی جهت جلوگیری از ورود گرد و غبار
• قیمت مقرون به صرفه
• مناسب برای استفاده در انواع اقلیم ها
• دارای استحکام و مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و محیطی
• زیبایی منحصر به فرد و نورپردازی به روش های مختلف
• جذب مشتری و بالا بردن راندمان کاری

قیمت حروف برجسته چلنیوم:
نحوه قیمت گذاری برای حروف برجسته چلنیوم متفاوت بوده و بسته به مدل انتخابی که در بالا به آنها اشاره کردیم متغییر می باشد. همچنین میزان متراژ و متر محیط و همچنین زیر ساخت و نوع نور پردازی بر روی قیمت تاثیر گذار است. قیمت رول های چلنیوم بسته به ضخامت، برند و نوع آنها دارد و بر روی قیمت نهایی تابلو تاثیر فراوانی دارد. علاوه بر آن به دلیل تنوع بالا در تولید ورق های پلکسی گلاس، برند و کشور سازنده آنها از قیمت های متفاوتی برخوردار هستند.
یکی از مزایا مهم حروف برجسته چلنیوم قیبل از نصب، استفاده از روکش های پلاستیکی بر روی حروف می باشد که مانع از صدمه دیدن و خط و خش بر روی حروف در هنگام نصب می باشد.
شرکت تابلو لند با سالها تجربه در صنعت تابلو سازی توانسته است به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان تابلو در ایران تبدیل شود و مشتریان متعددی در سراسر ایران را جذب خود نماید. می توانید برای مشاهده پروژه ها به قسمت نمونه کارها در سایت مراجعه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *