تابلو های فلکسی یکی از قدیمی ترین تابلو های تبلیغاتی برای سر درب مغازه ها و فروشگا ها می باشد که به عنوان اولین نمونه از تابلو های مغازه با نور دهی داخلی شناخته می شود و با پیدایش آن در صنعت تابلو سازی، گامی نوین در این صنعت برداشته شد و به عنوان محبوب ترین و پر فروش ترین تابلو های مغازه و فروشگاه در چند سال گذشته به شمار می رود.

تابلو های فلکسی نمونه اولیه لایت باکس ها نیز به شمار می رود. همچنین با نام تابلو مغازه فلکسی فیس شناخته می شود. این تابلو یکی از مناسب ترین تابلو های تبلیغاتی برای جایگزینی با تابلو های بنری و پلاستیکی می باشد با ما همراه شوید تا با جزئیات کامل آن آشنا شوید.

تابلو های فلکسی در اند ازه و ابعاد دارای محدودیت نیستند و برای تمام کاربری ها مورد استفاده قرار می گیرند. تابلو های فلکسی به دلیل بهره مندی از روکش ابریشمی و پوششی به نام کوتینگ مقاومت بالایی در برابر نور خورشید و شرایط آب و هوایی دارد.

dav

انواع تابلو فلکسی:

تابلو مغازه فلکسی به دو دسته کلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

  1. تابلو فلکسی فیس
  2. تابلو فلکسی تک فریم

تابلو فلکسی فیس چیست؟

در این مدل از تابلو های فلکسی از دو فریم استفاده شده است که برای نورپردازی یک فریم زیرین دارد و لام های فلورسنت یا مهتابی در آن قرار می گیرد و در فریم بالایی طرح و فلکسی چاپ شده نصب می شود.

تابلو فلکسی تک فریم:

در این نمونه از تابلو های فلکسی، یک فریم برای نصب طرح پارچه یا فلکس استفاده شده و نورپردازی آن به صورت بیرونی و به وسیله پروژکتور می باشد.

تابلو فلکسی برجسته:

تابلو فلکسی برجسته یکی دیگر از نمونه های تابلو فلکسی می باشد با این تفاوت که از فریم های فلزی و پلکسی گلاس در آن استفاده شده است. نحوه ساخت تابلو فلکسی برجسته به این صورت است که پس از طراحی و ترسیم آن بر روی حروف، نور به وسیله لامپ های مخصوص در پشت تابلو تعبیه می شود و به عنوان نور اندریک نمایش داده می شود و تفاوت این مدل با تابلو فلکسی ساده در قسمت قاب و فریم اصلی آن است.

روش ساخت تابلو فلکسی مغازه:

اصولا تابلو های فلکسی در 4 مرحله طراحی و تولید می شوند.

  1. طراحی با استفاده از فوتو شاپ و نرم افزار های طراحی
  2. چاپ بر روی فلکسی به وسیله دستگاه چاپ
  3. نصب فلکسی بر روی فریم های پروفیل
  4. پس از ساخت تابلو نوبت به نصب و نور پردازی می رسد که به دو روش امکان پذیر است.

نور پردازی به صورت داخلی با استفاده از لامپ ها مهتابی و ال ای دی و اس ام دی (برای نور پردازی به وسیله مهتابی از ورقکشویی استفاده می شود و مهتابی ها بر روی زیر ساز تابلو نصب می شوند – در نور پردازی به صورت ال ای دی، فضای کمتری مورد نیاز است و قطر تابلو بسیار کمتر از حالت نورپردازی مهتابی می شود و زیبایی خاصی را به مغازه و فروشگاه شما می دهد.)

نورپردازی به صورت بیرونی با استفاده از پروژکتورها

پس از آن تابلو فلکسی آماده بهره برداری است و می تواند به کسب و کار شما رونق بخشد.

برای نصب تابلو های پلکسی از دو روش برای روکش های آن استفاده می شود

  • روکش های سپری کلیپسی
  • روکش های پانچی

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که فلکسی ها چگونه بر روی تابلو نصب می گردند؟

پاسخ آن بسیار ساده است!!! پس از طراحی و چاپ فلکسی، در چهار طرف پروفیل یا فریم نوار های پلاستیکی استریپ چسبانده می شود و به وسیله گیره هایی که نام آن ها کلیپس است در چهار چوشه نصب می شوند.

پرکاربرد ترین مکان های نصب تابلو فلکسی:

  • مغازه
  • فروشگاه
  • بیلبورد های خیابانی
  • باکس های تبلیغاتی

قیمت تابلو فلکسی مغازه:

عوامل متعددی هستند که بر روی قیمت تابلو های فلکسی تاثیر گذار هستند که شامل:

  • نوع چاپ: چاب فلکسی ها به وسیله دستگاه های مخصوص انجام می گردد که دارای هد هستند و هرچه تعداد هد ها بالاتر در نتیجه قیمت ساخت تابلو فلکسی بیشتر می شود به عنوان مثال دستگاه چاپ 4 هد، دستگاه چاپ 6 هد و…
  • نحوه نور پردازی: اگر از لامپ های مهتابی استفاده شود قیمت پایین تر نسبت به لامپ های SMD و ال ای دی و پروژکتور می باشد.
  • متریال و جنس فلکس (پی وی سی) : فلکسی ها از جنس پی وی سی هستند و هرچه کیفیت و برند آن بهتر باشد در نتیجه قیمت افزایش خواهد داشت.
  • میزان ابعاد تابلو: هرچه میزان ابعاد و اندازه تابلو و زیر ساز آن بیشتر باشد و چاپ فلکسی ها با عرض بیشتری انجام گیرد، قیمت فراتر خواهد رفت.
  • استفاده در فضای داخلی یا خارجی (INDOOR – OUT DOOR) : اگر تابلو شما در فضای بیرونی قرار گیرد در نتیجه باید ضد آب باشد پس نوع چاپ آن متفاوت است ولی اگر مصرف تابلو داخلی باشد قیمت به مراتب پایین تر می باشد.

بهترین فلکسی های بازار متعلق به کشور کره می باشد و از کیفیت و متریال بهتری در ساخت آنها استفاده شده است. علاوه بر آن تابلو های فلکسی مغازه در عرض های 3 تا 5 متر قابل اجراست.

ویژگی تابلو های فلکسی مغازه:

  • تنوع در طرح ، مدل و رنگ
  • یکنواختی نورپردازی به دلیل استفاده از قاب های آلمینیومی و فواصل ایجاد شده از این طریق
  • قابل تعویض بودن در صورت جابجایی واحد صنفی
  • قیمت ساخت مقرون به صرفه نسبت به تابلو های استیل و تابلو های چلنیوم
  • نورپردازی به دو روش بیرونی و داخلی
  • ضد آب و مقاوم در برابر شرایط محیطی
  • نصب آسان با مدت زمان کم در آماده سازی تابلو
  • گزینه مناسب برای جابجایی با تابلو های قدیمی

تابلو های فلکسی یکی از مقرون به صرفه ترین تابلو های تبلیغاتی در ایران بوده و می توانید برای انواع کسب و کارها از آن استفاده نمایید. برای خرید انواع تابلو فلکسی مغازه می توانید با مشاورین ما در شرکت تابلو لند در ارتباط باشید و ارزان ترین قیمت را با بهترین کیفیت در ساخت تجربه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *